שורשים בצנרת ביוב – 4 דברים שחשוב לדעת

שורשים בצנרת ביוב – 4 דברים שחשוב לדעת

שורשים בצנרת ביוב מהווים בעיה נפוצה משחושבים בכל הנוגע לנזילות ודליפות מים ולכן חשוב מאוד להכיר את התופעה. צינורות הביוב המחוברים אל ביתכם יכולים להיות קבורים עמוק באדמה אך הם עדיין לא חסינים מפני חדירה של שורשים.

נכון, צינורות הביוב בנויים ממתכת חזקה שיכולה לעמוד בהרבה מאוד לחץ, אך לחץ מתמשך המתפרש על תקופת זמן ארוכה מאוד ונגד כוח אימתני שפשוט לא מוותר, גם לצינורות החזקים ביותר אין שום סיכוי בקרב.

במאמר הבא תגלו האם יש אפשרות למנוע חדירה של שורשים בצנרת הביוב, איך מאתרים נזילות הנוצרות משורשים, ועוד מספר דברים שחשוב לדעת בנושא.

כיצד למנוע שורשים בצנרת ביוב

טיפול מניעתי אולי לא מבטיח הצלחה אך בהחלט יכול לדחות את הבעיה בכמה שנים ולחסוך לכם המון המון כסף על תחזוקה, תיקון או החלפה של צנרת ביוב.

צמחים ועצים נמנעים מכימיקלים מסוימים והקפה של צנרת הביוב בכימיקלים לא מזיקים מתאימים יכול להוביל לסטיית הגדילה של השורשים ולהרחיק אותם ככל האפשר מצנרת הביוב.

קיימת אפשרות גם ליצור מסגרת מונעת הבנויה מעץ או מתכת סביב צנרת הביוב. שימו לב שאתם בעצמכם לא חודרים את הצנרת בזמן התקנת המסגרת המונעת.

טיפים לעיצוב נוף

הגינון ממלא תפקיד עצום בחדירת שורשים בצנרת ביוב. אם תשתלו עצים גדולים ליד קו הביוב, יש סיכוי גבוה שהשורשים ינסו לפלוש לצינורות ולכן כדאי לחשוב על להרחיק עצים גדולים מצנרת הביוב. ישנם המון סוגים של עצים בעלי שורש קטנים, שלא יפריעו לצנרת וכך אין סכנה למציאת שורשים בצנרת ביוב.

אם קצת נכנסתם ללחץ ואתם שוקלים להתחיל להפוך את הגינה שלכם, חשוב לפני כן לדעת בדיוק היכן עוברת הצנרת. במצב כזה תצטרכו להתייעץ עם אינסטלטור מומחה.

אינסטלטור המבצע את הבדיקה משתמש במצלמות מיוחדות כדי למצוא סתימות בצנרת ובעזרת אותן מצלמות הוא יוכל גם לזהות שורשי עצים לפני שהם פולשים אל הביוב שלכם.

בדיקה באמצעות מצלמה

לא סתם הזכרנו את המצלמה בסעיף הקודם, הבדיקה שהיא מבצעת הינה חשובה ביותר וצריכה להתבצע גם אם העצים שלכם לא נמצאים קרוב לצנרת הביוב העוברת באדמה.

בהחלט יכול להיות מצב שעץ שנמצא במרחק רב מספיק מהצנרת השריש למרחקים ארוכים, או שלשיח הקרוב יש שורשים חזקים ועבים משחשבתם ואלו עלולים לעבור במהלך מסעם דרך צינור הביוב שלכם.

גם אם אין שום סיכוי למציאת שורשים בצנרת ביוב, יכול להיות שתצליחו לאתר נזילה זעירה שלא ידעתם עליה או לאתר התחלה של סתימה שכרגע לא מהווה בעיה אך בהחלט עלולה להפוך לכזו בעתיד הקרוב.

איתור שורשים בצנרת ביוב

גם אם יש לכם חשד ששורשים חדרו את צנרת הביוב שלכם, אין שום סיבה להוציא מהמחסן את חפירה ולהתחיל להרוס את הגינה. קודם כל, צרו איתנו קשר ואנחנו נגיע עם הכלים המיוחדים שברשותנו ונבדוק את החשש שלכם בקלות, יעילות ומהירות.

למרות זאת, ישנם כמה סימנים שכדאי להכיר שעלולים להתריע על שורשים בצנרת הביוב:

·      ניקוז איטי –

אם אתם שמים לב שהמים בכיור והאמבטיה שלכם לוקחים את הזמן כדי לרדת, יכול מאוד להיות שמשהו מפריע להם והבעיה בהחלט יכולה להיות שורשים בצנרת הביוב.

·      מים חוזרים –

מים חוזרים מהווים סימן מרכזי בהתראה על צינור ביוב סתום. במידה ואתם רואים שהמים שהיו אמורים לרדת חוזרים במעלה הביוב, יש משהו שמפריע להם להגיע אל יעדם.

·      רעש מהשירותים –

שומעים רעש של גרגור מהשירותים שלכם? זהו הרעש של המים שמתקשים לרדת. ככל הנראה משהו חוסם אותם ובמידה ואלו שורשים בצנרת הביוב, יש לטפל בבעיה באופן מיידי.

·      ריח רע –

סימן נוסף לסתום הוא ריח רע הנובע מהניקוז. אם המים נשטפים דרך הצינורות כמו שהם נועדו, לא יהיו ריחות מסריחים. אבל סתימה מונעת מהמים לזרום, והמים העומדים מתחילים להסריח. החיידקים במים עלולים לגרום לריח ביוב חזק מאוד ברחבי הבית.

 

לסיכום

שורשים בצנרת הביוב יכול להיות סיפור מהפטרה אך קצת ידע מוקדם יכול לעזור למנוע מכך להפוך לבעיה גדולה ורצינית.

חשבו על טיפול מניעתי כמו שימוש בכימיקליים מתאימים או יצירת מסגרת מסביב לצנרות הביוב כדי למנוע כניסה של שורשים. אפשר גם לשנות מעט את עיצובה וסידורה של הגינה במטרה למנוע משורשים להיכנס את צנרת הביוב.

בדקו היכן צינורות הביוב שלכם עוברים. חשוב לא לעשות זאת לבד אלא להיעזר באיש מקצוע מנוסה עם הכלים המתאימים לכך כמו מצלמה מיוחדת הסורקת את השטח.

חפשו אחר הסימנים הבאים המעידים על שורשים בצנרת הביוב: ניקוז איטי, מים חוזרים, רעש מהשירותים וריח רע.

 

היו זהירים וערניים ותוכלו לחסוך מעצמכם כאב ראש אדיר.

זקוקים לעזרה, לחצו כאן, השאירו פרטים ומומחה מטעמנו יחזור אליכם.

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן