רטיבות בקיר פנימי

רטיבות בקיר פנימי – דרכי בדיקה, מציאת שורש הבעיה ודרכי התמודדות

רטיבות בקיר פנימי היא אינה מראה נעים לעין ועשויה גם להעיד על בעיה חמורה הרבה יותר המסתתרת ברחבי הבית המסכנת את בריאותכם, בין אם בסכנת פיצוץ או הצטברות של חיידקים. קירות הבית בנויים כך שהם יודעים להתמודד עם רטיבות אך לעיתים הרטיבות כה גדולה שהקיר לא עומד בה.

איתור נזילות על ידי איש מקצוע מומחה היא רק דרך אחת לאיתור ובדיקת גורם הרטיבות אך ישנן גם מספר דרכים שאתם בעצמכם תוכלו לאתר את הרטיבות. במאמר זה, נציג בפניכם מספר דרכים לבדיקה ואיתור DIY של רטיבות בקיר פנימי, נציג מה עשוי להיות שורש הבעיה וגם כמה דרכי התמודדות עד הגעתו של איש מקצוע לתיקון הבעיה באופן מוחלט.

דרכי בדיקה ואיתור הרטיבות

הסתכלות

לרוב, רטיבות בקיר פנימי יכולה להיות נראית לעין וכל שעליכם לעשות הוא לחפש אחריה. שימו לב לשינויי צבע הקיר לחלקים צהובים, חומים, שחורים ואף פרוותיים העשויים להעיד על היווצרות טחב ועובש.

בנוסף לשינויי הצבע, גם צבע מתקלף עשוי להעיד על רטיבות בקיר ולכן אם אתם רואים שצבעו של הקיר מתקלף, בדקו האם זוהי עייפות החומר או אולי רטיבות.

רטיבות בקיר פנימי

ריח

בואו נצא מנקודת הנחה שהרטיבות בקיר פנימי בבית שלכם אינה נראית לעין, אך אתם שמים לב לריח מוזר ששורר בבית. כאשר הקיר נרטב בחלקו הפנימי, הוא מעודד היווצרות וגדילה של טחב ועובש כך שהוא גם מזמין פטריות רעילות להגיע לשם.

השילוב של שלושת האלמנטים הללו (טחב, עובש ופטריות) יצור ריח חזק ומעופש ואם זהו הריח ששורר בבית שלכם, אתם בבעיה. אם אתם רוצים לוודא שהריח אכן מגיע מחלקו הפנימי של הקיר, תוכלו לעשות בו חור קטן ולבחון האם מקור הריח הוא משם או ממקום אחר לגמרי.

מד לחות

אל תדאגו, החורים שעשיתם אינם לשווא!

חורים אלו יכולים (והאמת, אף רצוי) לשמש אתכם לחורי כניסה של מד לחות. בדקו את הוראות היצרן ועקבו אחר הוראות ההפעלה. רמות הלחות אמורות להיות בנורמה לקיר פנימי ובמידה ומד הלחות מראה שרמות הלחות בתוך הקיר הן מעל הנורמה – ככל הנראה יש לכם רטיבות בקיר פנימי ועליכם לפנות אלינו לטיפול יעיל בשורש הבעיה.

גורמים לדליפת מים בתוך קיר

צינורות

רטיבות בקיר פנימי עשויה להגיע ממספר מקורות אך השכיח ביותר מבניהם הוא צינורות לקויים או סדוקים. לא משנה אילו צינורות יש לכם בתוך הקירות (גם אם זהו הסוג הכי חדיש ויקר), כולם עלולים להיפגע ולגרום לנזק. אולי מכרסמים הגיעו אל הצינור, אולי הוא ישן מדי ופשוט עבר זמנו – לא משנה מהי הסיבה, עליכם להחליפו מהר ככל האפשר כדי שדבר כזה לא יחזור על עצמו בעתיד.

 

גג

נזילה בגג היא גורם נוסף שעלול להוביל לרטיבות בקיר פנימי. מים יכולים להיכנס מלמעלה ולחלחל במורד הקיר, ולגרום לו לנזק. למרות שרוב הבעיות נובעות מבעיית אינסטלציה, זה לא תמיד הגורם העיקרי. מרזבים סתומים יכולים לגרום למים לחפש נתיב אחר אל ייעדם והם מוצאים אותו בקירות הבית.

 

דרכי התמודדות

·       סגירת ברז המים הראשי – ככה אתם מתנקים את הבעיה היישר מהמקור. סגירת ברז המים הראשי של הבית יבטיח עצירה של הנזילה. הסגירה אומנם לא תימנע את הרטיבות שכבר קיימת אך תבטיח שהרטיבות לא תהייה גרועה יותר ממה שהיא עכשיו.

·       בדיקת מד המים – יכול להיות שכמות המים שאתם מקבלים לבית שלכם היא פשוט גדולה יותר ממה שהצינורות עשויים להכיל. הפתרון הוא להחליף צינורות לגדולים ומכילים יותר או פשוט להקטין את צריכת המים.

·       בדיקת נזילה – אם סגרתם את ברז המים הראשי אך מד המים שלכם ממשיך לרוץ, יש לכם נזילה שגורמת לכך שהצינורות לא עומדים בכמות המים ולכן קיימת הרטיבות בקיר פנימי.

אז מה עושים?

רוצים להיפטר מהרטיבות פעם אחת ולתמיד? צרו איתנו קשר עוד היום ואנו נגיע אליכם ונטפל בבעיה במקצועיות, אנושיות ובדרך היעילה ביותר ללא שום הרס מיותר.

אנו משתמשים בטכנולוגיות מתקדמות לאיתור נזילות ובעיות רטיבות בקיר פנימי ומטפלים בנקודה הבעייתית וגן במקור הבעיה.

אז למה אתם מחכים? צרו איתנו קשר עכשיו!

דרג מאמר זה 👉

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן