איתור נזילות בראש העין

ראש העין, כמו בכל עיר מפותחת בישראל שממשיכה להתפתח, לצמוח ולהתרחב, ישנם כמה מבנים באזורים חדשים שנבנו לאחרונה ונמסרו על ידי קבלני הבניין לבעלי דירות חדשים ושמחים, בעוד שישנם אזורים הרבה פחות חדשים שבהם הבניינים קיימים כבר יותר מ-30 שנה, מקומות שבהם התשתיות והצינורות ישנים, נפוצים שם יותר פיצוצי צנרת וכשלי מים.

נזילה במבנה היא אחד המפגעים שעלולים להתרחב ברשלנות. ברגע שיש בעיה באיטום בין הגג או הכלים הסניטריים לרצפה או לקיר. ברגע שנפגע צינור בקיר, התוצאה תהיה רטיבות המופיעה אי שם על התקרה, הרצפה או הקיר.

ברגע שהמים יתחילו לחלחל, הם ינסו למצוא את הדרך הקלה ביותר להימלט. הם יכולים להופיע בכל מקום, לאו דווקא במקום הבעייתי. הימצאות מים במקומות שאינם מתאימים לכך היא סימן ברור לבעיה. סימן נוסף לדליפה בצנרת גם אם הברזים סגורים, שעון המים יזוז (או שחשבון המים יגדל ללא כל הסבר אחר).

מה יכול להיות הגורם לנזילת המים?

היכן שלא אמורים להיות מים, הסיבות לנזילות וחדירת מים למבנה משתנות. מקור המים שחודרים עלול להגיע מגגות, קירות או אפילו רעפים. כאשר מופיעים מים על התקרה, זה בדרך כלל סימן לבעיות איטום.

במקרה של הרצפה, לרוב מדובר בבעיה של פגיעה בצנרת למעלה. בעיות איטום גגות עלולות להיגרם מאיכות איטום ירודה או אטומים פגומים.

בעיות איטום עשויות לנבוע גם מאיטום לקוי של דלתות, חלונות וקירות חיצוניים. כיום ישנם חומרי איטום רבים ואיכותיים שניתן להשתמש בהם והם מחזיקים במשך עשרות שנים. עם זאת, כאשר העבודה לא הושלמה כהלכה בתחילתה, זה יגרום לדליפה ולחות.

בבתים הישנים של ראש העין עדיין ניתן למצוא צינורות מתכת, אשר הם רגישים לשבריריות. בשנים האחרונות המתכת נחלשה והיא עלולה להיסדק ולכן מים ידלפו מהאזור הפגוע. אפשרות נוספת היא פגיעה בצנרת עקב פעולות שבוצעו בבית.

השבריריות של צינורות חדשים פחותה יותר, אך גם אלו עשויות להיות כאשר הבעיה מתרחשת לרוב באזור החיבור בין הצינורות השונים (כגון מפרק T של הצינור).

מתי נרצה למצוא נזילות?

בעבר, בכל פעם שהתרחשה נזילה, היה צורך להתחיל לחפור כדי למצוא את מקורה. כיום קיים ציוד מתקדם שיכול לאתר נזילות בקלות יחסית. לפני בחינת האבחון ודרכי הטיפול, כדאי לדעת מתי כדאי לבצע את הבדיקה.

כאשר יש סימני מים במקום שאינו מתאים לכך

מים צריכים לזרום רק מהברז, לא מהקיר, הרצפה או התקרה. ברגע שיש סימני מים איפה שהם לא צריכים להיות שם, זה כמעט תמיד מראה שיש חשד לנזילה. הנזילות בדירות לא תמיד מגיעות מהדירה בה נמצאים המים, במיוחד אם יש מים על התקרה. מסיבה זו חשוב מאוד למכשור מקצועי ומתקדם לבצע איתור נזילות בראש העין.

כאשר שעון המים פועל או שהחשבון גדל

רובנו לא מסתכלים כך על שעון המים, אבל אנחנו יכולים לשים לב שאין סיבה מיוחדת לעלייה בחשבונות המים. סיבה מיוחדת יכולה להיות שהצבנו בריכת שחייה בגינה והפעלנו את מערכת ההשקיה, או שקיבלנו הרבה אנשים והשימוש במקלחות גדל.

אבל אם אין סיבה מספיק טובה לחשבון גדול, ויש הבדל בין החודש הנוכחי לחודש הקודם, כדאי לבדוק דליפות. בדיקה מוקדמת יכולה למנוע נזקי מים עתידיים למבנה.

לפני מעבר לבית חדש

בין אם רכשנו דירה ומצאנו לנכון לבצע איתור נזילות לדירה יד שנייה בראש העין ובין אם דירה חדשה מהקבלן, נוכל לבצע בדק בית מקצועי של מערכות שונות ולוודא כי נקבל את המבנה האיכותי המצופה. אם זו דירת קבלן יש להודיע ​​על כך בכדי שמאתר הנזילות יצטייד לקראת הבדיקה בכלים המתאימים ביותר להערכת המבנה. יש לציין כי בשנים האחרונות בדיקות בית נפוצות יותר מבעבר, ובדיקות בית ראשוניות יכולות לחסוך אי נעימויות עתידיות.

סוגי ציוד לביצוע איתור נזילות בראש העין

למים יש יכולת ‘אתלטית’ משלהם. הם מחפשים דרך לרדת במורד ויעשו זאת כמה שיותר זמן. לאחר שייתקלו במחסום, הם יתחילו להתאסף ולצאת לכביש שעלול לפגוע במבנה. הדרך הנכונה למצוא נזילות היא שימוש בשיטות מתקדמות, ורק לאחר זיהוי הבעיה מחליטים כיצד לטפל בה.

בחר את בעל המקצוע המתאים לאיתור הנזילה בראש העין

איתור נזילות ובעיות במערכת המים יכול לחסוך הרבה עלויות תחזוקה וכאב נפשי. בעבר, על מנת לאתר את מקור הנזילה, היה צורך לעבור מהמקום הבעייתי לכאורה למקום הבעייתי האמיתי, עמוק לתוך הקיר, התקרה או הרצפה. כיום אין צורך לעשות זאת, כאשר יודעים מה צריך לעשות, אפשר להתחיל לטפל בבעיה. חשוב לבחור את בעל המקצוע המתאים ביותר.

כל מי שמבצע איתור נזילות בראש העין צריך להצטייד בציוד המתאים לאופי הבעיה. בדקו מראש איזה ציוד יש לבעל המקצוע, במידה והציוד הראשוני לא יכול לתת מענה למקור הנזילה יש לבדוק האם הוא יכול להביא ציוד מתקדם יותר.

אם אתם צריכים דו”ח לחברת הביטוח או בימ”ש, חשוב מאוד למצוא איש מקצוע שיוכל לספק אותו.

 

דרג מאמר זה 👉

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן