רטיבות בתקרה מהשכן – 5 דברים שאתם חייבים לדעת!

רטיבות בתקרה מהשכן

רטיבות בתקרה מדירת השכן שנמצא מעליכם היא אינה חוויה נעימה, לא לכם ולא לשכן. אז לפני שאתם מתעצבנים ודופקים לו בחוזקה על הדלת, זכרו שלרוב השכן כלל לא מודע לבעיה וכמובן שלא גרם בכוונה לרטיבות שאתם רואים בתקרה שלכם.

למרות זאת, ישנן כמה דברים שעליכם לדעת – מהם הגורמים לדליפה? האם הדליפה מגיעה מהבית שלו או בכלל מתשתיות הבניין? כמה נזק רטיבות בתקרה מהשכן יכולה לגרום וגם למי קוראים במצב שכזה?

מיד נספק לכם את כל התשובות לכל השאלות.

 

הגורמים הנפוצים לרטיבות בתקרה מהשכן

כמעט תמיד, מקור הבעיה הוא בדירה שנמצאת בדיוק מעליכם כמו למשל צינור דולף, מדיח כלים תקול, כיור או אמבטיה שעלו על גדותיהם, שירותים סתומים ומכונות כביסה בעייתיות. למרות זאת, לעיתים מקור הבעיה הוא כלל אינו בביתו של השכן אלא בתשתיות של הבניין וכמו שאתם סובלים – כך גם השכן סובל.

כשתשתית הבניין פגומה וישנן בעיות רציניות כמו צינורות חלודים למשל, מקור הבעיה עלול להגיע מגג הבניין, או מהקומות הגבוהות יותר ולא בהכרח מהשכן שנמצא בדירה שמעליכם. לכן, כשאתם מזהים רטיבות בתקרה שלכם – צריך לבחון היטב מהיכן מגיעה הנזילה.

 

כמה גרוע יכול להיות הנזק?

הנזק שנגרם בעקבות רטיבות בתקרה מהשכן היא גדולה הרבה יותר ממה שנראה לעין ויש לטפל בה במהירות וביעילות האפשרית. רק לנגב את המים המופיעים או לגרד את שכבת הצבע שנפגעה, זה ממש לא מספיק.

נזילת מים המופיעה בתקרה יכולה בקלות, עם הזמן, לפתח עובש ובקטריות מזיקות אחרות שפוגעות בבריאות של בני הבית. עובש היא הבעיה הקטנה ביותר שלכם אם אתם סובלים מרטיבות בתקרה מהשכן. רטיבות זו עלולה להחליש את יסודות התקרה שלכם ולגרום לקריסה טוטאלית של התקרה.

רטיבות בתקרה מהשכן

מה כדאי לעשות כשמאתרים נזילה בתקרה

·       עדכנו את הדיירים שמעליכם על הרטיבות. יכול מאוד להיות שהוא בכלל לא מודע לבעיה.

·       אם אתם שוכרים את הדירה – בדקו בחוזה מה הנהלים במצב שכזה: האם אתם אחראים על תיקון ותשלום הנזק או שבעל הדירה אחראי על כך?

·       במידה וניזוקו לכם רהיטים או כל פריט אחר – עדכנו את חברת הביטוח.

·       צלמו היטב את הנזק, גם בתקרה וגם בחפצים שלכם.

·       עדכנו את שאר דיירי הבניין על הבעיה.

 

מי אחראי על הבעיה

זוהי שאלה מעט מורכבת ולכן החלטנו להעניק לה סעיף נפרד משלה. הסיבה שהיא כה מורכבת היא שהכל תלוי בסיטואציה בה אתם נמצאים בתור דיירי הבית ומקור הבעיה גם הוא מהווה פקטור.

במידה ומקור הבעיה הינו בתשתיות הבניין, עליכם לפנות לוועד הבית כדי שיזמין איש מקצוע שיטפל בבעיה. במידה ומקור הבעיה הוא נקודתי – בדירתו של השכן מלמעלה – עליו לטפל בבעיה במהירות האפשרית.

אם אתם שוכרים את הדירה בה אתם גרים, בדקו בחוזה השכירות מי אחראי על תיקון הבעיה במצב שכזה. לעיתים רבות, אתם לא תצטרכו להתמודד עם השכן, אלא בעל הבית.

אם אתם בעלי הדירה שבה אתם גרים, עליכם להגיע להסדר כלשהו עם השכן על תיקון הנזק הנגרם לבית שלכם.

 

למי מתקשרים לטיפול בבעיה?

אם אתם מזהים רטיבות בתקרה מהשכן, עליכם להתקשר למשה שליו כמובן – בעל מקצוע מומחה המוסמך באיתור נזילות. אנו נאתר את מקור הנזילה במהירות וביעילות באמצעות האמצעים הטכנולוגיים המתקדמים שלנו בשיטת אל הרס, נמצא פתרון אקטיבי לבעיה ואתם תוכלו לחזור אל שגרת חייכם הרגילה במהירות ומבלי לחשוש שהבעיה תחזור על עצמה.

באמצעות מצלמה טרמית נאתר את מקור הבעיה, באמצעות מצלמות מיוחדות נמצא את דרכי הפתרון האפקטיביים ביותר וכל זאת במחיר אטרקטיבי והוגן.

4.3/5 - (38 votes)

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן