רובה לקרמיקה ורצפות – כל מה שרציתם לדעת על גימורי רצפה

רובה לקרמיקה ורצפות – כל מה שרציתם לדעת על גימורי רצפה

אם חשוב לכם להיות גם עם הפנים לרצפה, כדאי להקדיש כמה דקות כדי ללמוד על החומר המשלים – הרובה לקרמיקה ולרצפות. המידע שלפניכם יעזור לכם להבין איזה סוג כדאי לכם לבקש מקבלן השיפוצים שלכם, ומהי הדרך הסטנדרטית ליישומו.

רובה לקרמיקה ורצפות הם חלק ממכלול ״חומרים שחורים״. בניגוד לחומרי בניין אחרים, הרובה מוכר יותר ללקוחות מכיוון שהוא גלוי ומשפיע על המראה הכללי של הרצפה. מאחר והרובה חשובה כל כך בעבודות ריצוף וחיפוי, כדאי מאוד ללמוד על סוגי הרובים השונים, על הדרך הנכונה להשתמש בהם ובכלל – לדעת מה צריך לדעת ומה כדאי לשאול את קבלן השיפוצים.

מהו רובה לקרמיקה וריצוף?

רובה לקרמיקה ורצפות הוא חומר על בסיס צמנט הממוקם במרווח (המכונה פוגה) בין אריחי הרצפה או הקיר. תפקיד הרובה הוא לאטום את המרווח בין האריחים ולהתאים זה לזה.

 

לפי התקן, הגודל המינימלי של פוגה הוא לפחות 3 מ”מ (למרות שחלק מקבלני שיפוצים מעדיפים רוחב של 2 מ”מ מסיבות אסתטיות. כדאי לאשר מול הקבלן שלך כיצד הוא מתכוון להשתמש ברובה ולהבטיח עבודה סטנדרטית). החומרים צריכים להיות שני שליש מהעובי של האריח שנבחר. הרוחב המרבי הוא עד 25 מ”מ, בחדרי אמבטיה מומלץ רוחב מינימלי של 5 מ”מ. כמו כן, הרובה חייב לשקוע כדי למנוע ממנו להתהפך. אתה יכול לבחור את אותו גוון רובה כמו גוון האריחים, או גוון רובה כשזה מודגש על האריח. יש מקצוענים שממליצים על רובה בצבע כהה כדי שלא יקלוט אבק וידרוש ניקוי תכוף.

אילו סוגי רובות קיימים לקרמיקה ולרצפות?

שני סוגי הרובה העיקריים הם רובה אפוקסי ורובה אקריליים. רובה אקריליק מבוססים על אבקת מלט עם תוספים פולימריים, לרוב עם סיליקון עמיד למים. זהו סוג הרובה הנפוץ ביותר. יש גם רובה אקרילי משוריין בתוספת קלסרים וסיבים כדי לעמוד בבלאי קשה ובתנאי רטוב.

 

רובה אפוקסית מבוססים על אגרגטים, סיבים וחול וחומרים קשים. בעבר, רובה אפוקסי היו מבוססי ממס, כגון טרפנטין או דק. בשנים האחרונות החל לצאת לשוק רובה ירוק על בסיס מים, ידידותי יותר לסביבה, קל יותר לשימוש וניקוי. רובה אפוקסי מתאימים במיוחד לחדרים לחים, מרפסות או אזורים עם לחות או חומרים חומציים ושמנוניים. הוא עמיד יותר ומונע חדירת מים. עם זאת, זה קשה יותר לשימוש ולכן יקר יותר.

 

ישנן חברות רבות המייצרות רובות עם סימון תקן, ביניהן דניאל, סיקה, מפא”י, וינקלר ועוד. כדאי לברר באיזה סוג משתמש הקבלן ולדרוש ממנו סימון תקן.

איך להשתמש ברובה?

החומר מעורבב עם מים במקום ביחס של כ-25% מים ל-75% חומר. מערבבים את התערובת עד שנוצרת משחה דומה לגבינה. ככל שעובי החומר גבוה יותר, החוזק גבוה יותר, אך קשה יותר להכניס את המתלה. החומר מיושם באמצעות חצץ גומי. לרוב משאירים שכבה דקה על האריח עצמו, אותו מנקים בעזרת סמרטוט או ספוג לח.

 

רובה אפוקסי מתקשה במהירות, ויש לו מרקם סמיך, ולכן יש לעבד אותו בכמויות קטנות. רובה מסוג זה חייבים לנקות במהירות. הניקיון נעשה קל יותר עם כניסת שוק רובה האפוקסי על בסיס מים בשנים האחרונות, אך עדיין חשוב להמשיך לנקות עם מטלית לחה לאחר כל רבע שעה עד 10 דקות.

ומה עם חיזוק ע״י סילר?

יש להשתמש ברובה מיד במקום ליצור עבודה רציפה כדי שלא יהיו הבדלי צללים. לאחר השימוש ברובה, מומלץ למרוח עליו חיזוק בעזרת סילר עם מברשת כדי לאטום טוב יותר את החומר מנוזלים ולחות.

אם גם אתם רוצים למנוע חדירת מים דרך הרובה או לחדש רובה קיימת חייגו עכשיו.

5/5 - (1 vote)

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן