נזילות מים וסכנות חשמל

האם נזילה מים בקיר מסוכנת?

רטיבות היא קודם כל נזק אסתטי, אבל היא לא נשארת כך לאורך זמן. רטיבות אשר לא מטופלת גורמת בהכרח לפגיעה במבנה עצמו (נקרא אורוזיה), פגיעה לשלד, לצבע ולטיח ולתשתיות לאורך זמן, ועד אז היא גם עלולה להפוך למפגע בטיחותי.

ולגביי השאלה האם רטיבות בקיר מסוכנת או לא? היא באמת המצב המסוכן ביותר, במיוחד כאשר קיימת רטיבות ליד שקעי חשמל או ארונות חשמל, אבל הסיכון נובע לא רק מהסכנה של מגע מים וחשמל, אלא גם מפגיעה של המים ביסודות המבנה לאורך זמן.

מתי רטיבות בקירות הופכת למסוכנת?

רטיבות בקירות אומרת דבר אחד: יש מים בקירות. בעוד שהמים אינם באמת נוזל בתוך הקיר, אלא נספגים בתוך הקיר, תכולת הלחות באזור הרטוב יכולה להיות גבוהה מספיק כדי ליצור נזילה, והמים יתגבשו רק לטיפה. לדוגמה, כאשר רטיבות זו נמצאת סביב או ליד שקע חשמל או ארון חשמל, היא עלולה ליצור מיידית קצר חשמלי או סכנה חמורה יותר, לשבש את המעגל, למנוע מהמפסק לפעול כשורה בעת הצורך. רטיבות בקירות יכולה להיות מצב מסוכן, לא רק בגלל המגע בין מים לחשמל, אלא גם בגלל הפגיעה בשלד המבנה. הנזק לגבס ברור, אך סביר להניח שחתיכת גבס שנפלה על ראשו של מישהו לא תגרום לו נזק. רטיבות גם פחות תגרום לגושי בטון ליפול.

הגיוני שלחות שלא טופלה לאורך זמן עלולה להוביל להיחלשות של בסיס המבנה (שלד) ולפגוע בחוזק המבני של המבנה כולו. במקרים קיצוניים, כאשר הלחות גבוהה מאוד, גם עומסים חריגים מלמעלה עלולים לגרום להתפוררות של גושי בטון, דבר שיצר סכנה ממשית ומידית. אבל לשאלה האם קירות רטובים הם מסוכנים, התשובה המתבקשת היא, כי מקור הסכנה החשוב ביותר הוא הקרבה והמגע עם שקעים חשמליים.

אילו צעדים כדאי לנקוט כדי למנוע סכנה?

ובכן, הדבר החשוב ביותר הוא לטפל ברטיבות בהקדם האפשרי. הסיכון זהה כל עוד יש מים זורמים במקום בו עוברים המעגלים והחוטים של החשמל, כך שניתן לפתור את הסכנה רק על ידי התמודדות ופתרון בעיית הרטיבות. לשם כך יש להזמין איש מקצוע שיברר את סיבת הרטיבות ומקור הנזילה באופן מדויק וללא שבירות מיותרות ויבצע איתור נזילות מדויק, והכי חשוב: יבצע את התיקונים הנדרשים לעצירת הנזילה. לאחר פתרון הבעיה, ככל הנראה ייקח זמן קצר עד שהמים הנספגים בקירות יתייבשו וייבשו את המקום. למרות שהכתם צפוי להישאר באזור הלח, האזור לפחות יתייבש ולא יהווה עוד סכנה מהרטיבות עצמה. וגם למקרים אלו ישנם פתרונות ללא הרס, לכן חשוב להזמין בעל מקצוע שיוכל לספק לך את כל הפתרונות הדרושים במקרה שלך.

ובכל מקרה של רטיבות התקשרו אלינו (לחיוג לחץ כאן) להתייעצות טלפונית ללא תשלום, ובמקרה הצורך נתאם מומחה באיתור ותיקון נזילות ורטיבות בטכנולוגיה מתקדמת שלא תפגע בקירות הדירה והבניין שלכם.

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן