נזילה בקיר פנימי – זיהוי הגורם ונקיטת פעולות מתקנות

נזילה בקיר פנימי – זיהוי הגורם ונקיטת פעולות מתקנות

נזילה בקיר פנימי היא לא מראה נעים והיא גם עשויה להיות סימן לבעיה הרבה יותר חמורה שאורבת בבית ומסכנת את בריאותכם, בין אם בהצטברות חיידקים ובין אם בסכנת פיצוץ של הקיר. קירות הבית נועדו להתמודד עם נזילה, אך מדי פעם הנזילה גדולה מכדי שהקיר יוכל להתמודד.

ישנן מספר דרכים שבהן אתם יכולים לזהות את הנזילה בעצמכם, מבלי צורך בבדיקה מקצועית של נזילות כדי לקבוע את מקורן. במאמר זה, נציג בפניכם מספר שיטות “עשה זאת בעצמך” לבדיקה ואיתור של נזילה בקיר פנימי, וכן כמה אסטרטגיות להתמודדות עם הנושא עד להגעת איש מקצוע למתן פתרון מלא.

 

שיטות להערכת וזיהוי הנזילה

צריך רק לחפש נזילה בקיר פנימי כדי למצוא אותה. סימנים צהובים, חומים ושחורים יכולים להיות סימנים לצמיחת עובש וטחב.

צבע מתקלף עשוי להוות גם סימן לנזילה בקיר פנימי בנוסף לשינויי צבע, אז אם שמתם לב שצבע הקיר משתנה, בדקו האם הסיבה היא נזילה או בלאי של החומר.

 

ריח לא נעים

כאשר קיר הופך לח מבפנים, הוא מקדם צמיחת טחב ועובש, מה שפותח את הדלת לכניסת פטריות מסוכנות שמביאות איתן ריחות לא נעימים המעידים על סכנה.

שילוב של טחב, עובש ופטריות מייצר ריח מעופש מובהק, כך שאם סירחון מחלחל לביתכם, הדברים לא נראים טוב. צרו חור קטן בקיר כדי לראות אם אתם רוצים לאשר שמקור הריח מגיע מתוך הקיר.

 

מכשיר למדידת לחות

לא עשיתם את החורים האלה לשווא, אז אל תדאגו!

ניתן לנצל חורים אלה כחורי הכניסה של מכשיר למדידת לחות. עקבו אחר הוראות ההפעלה ועיינו בהוראות היצרן. אם מד הלחות מצביע על כך שרמות הלחות הפנימיות גבוהות מהרגיל עבור קיר פנימי, סביר להניח שיש לכם נזילה בקיר פנימי ועליכם ליצור איתנו קשר כדי לטפל ביעילות בגורם היסוד של הבעיה.

 

הגורם לנזילה בקיר פנימי

הגורם השכיח ביותר לנזילה בקיר פנימי הוא צנרת שבורה או פגומה, אם כי ישנן גם סיבות אפשריות אחרות. לא משנה מהם סוג הצינורות שיש לכם בתוך הקירות (אפילו היקרים והחדישים ביותר), כולם עלולים להישבר ולגרום לנזק. לא משנה מהי הסיבה, עליכם לתקן את הצינור בהקדם האפשרי כדי להבטיח שמשהו דומה לא יתרחש שוב בעתיד. אולי מכרסמים נכנסו לצינור, אולי הוא ישן מדי ופשוט הגיע זמנו.

גג

מקור נוסף שעלול לגרום לנזילה בקיר פנימי הוא נזילה שמקורה בגג. הקיר עלול להינזק אם מים נכנסים מלמעלה ומחלחלים מטה. למרות שבעיות אינסטלציה הן הגורם העיקרי לרוב הבעיות, זה לא תמיד המקרה. מים יכולים לחפש מסלול חלופי למטרה שלהם בגלל צינורות סתומים, שלרוב נמצאים בקירות הבית.

 

שיטות להתמודדות

• על ידי סגירת אספקת המים הראשית, ניתן לפתור את הבעיה משורשה. הנזילה תיעצר אם ברז המים הראשי בבית ייסגר. למרות שהסגירה לא תעצור את הנזילה שכבר קיימת, היא תוודא שהיא לא תחמיר.

 

• בדיקת מד המים שלכם. ייתכן שאתם פשוט מכניסים יותר מים לתוך הבית שלכם ממה שהצינורות יכולים להכיל. התשובה לכך היא להחליף את הצינורות בצינורות גדולים ובעלי יכולת גבוהה יותר או פשוט להשתמש בפחות מים.

 

• בדיקת נזילות: אם ברז המים הראשי סגור אך מד המים ממשיך לרוץ, יש נזילה בקיר הפנימי בגלל נזילה שמונעת מהצינורות לעמוד בקצב זרימת המים.

 

מה אפשר לעשות עכשיו?

רוצים להיפטר מהנזילה? פנו אל משה שליו, מאתר נזילות מומחה שיגיע עד אליכם לטפל בנושא בצורה המקצועית והיעילה ביותר האפשרית מבלי לגרום נזק מיותר.

משה שליו מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות כדי למצוא נזילות ובעיות מים בקירות פנימיים, לטפל באזורים בעייתיים ולעקור את הבעיה משורשה.

אז למה אתם מחכים? התקשרו אלינו!

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן