טכנולוגיה לאיתור נזילות מים

טכנולוגיה לאיתור נזילות מים – האמצעים שיבטיחו את מציאת מקור הנזילה

טכנולוגיה לאיתור נזילות מים היא כלי שכל אינסטלטור מחזיק בארגז הכלים שלו באופן שוטף וללא הטכנולוגיה, איתור הבעיה ייקח זמן רב הרבה יותר וניסיונות רבים יותר שעלולים לגרום לנזק פיזי בבית שלכם.

עם העולם הטכנולוגי המתקדם, גם עולם האינסטלציה מתקדם יחד איתו ובמטרה לספק ללקוחות את השירות הטוב, המהיר והאפקטיבי ביותר, יש להשתמש בטכנולוגיות המתאימות לאיתור מקור הנזילה ולטיפול בה.

איתור נזילות יכול להתבצע באמצעות מספר כלים טכנולוגיים מתקדמים והגיע הזמן שתכירו אותם. אז הנה 5 כלים טכנולוגיים העוזרים לנו לאתר ולטפל בנזילות מים בביתכם.

טכנולוגיה לאיתור נזילות

פרוטימטר

גילוי נאות – המכשיר אומנם לא תיקני בבימ”ש ומהווה טכנולוגיה לאיתור נזילות מים אך הוא בהחלט מכשיר חשוב לכל מאתר נזילות שעוזר להגיע להבחנה ראשונית מדויקת יותר. פרוטימטר הינו מכשיר המסייע לבעל המקצוע לאתר את רמת הרטיבות בקיר וברצפה.

הבדיקה מתבצעת באמצעות הכנסת שני חורים קטנים בקיר או ברצפה (תלוי איפה הנזילה), הכנסת המכשיר אל החורים, לקיחת דגימה, ניתוח הדגימה ולבסוף, קריאת המדדים. כך ניתן לקבוע האם האזור הפגוע הוא באמת פגוע ואם כן באיזה רמה או שיראה שרמת הלחות תקינה.

חשוב לדעת – המכשיר אינו נחשב תקני אך בהחלט יכול להיות לעזר רב כשהוא נמצא בידיו של איש מקצוע מוסמך ומנוסה.

מצלמה טרמית

מצלמה טרמית היא טכנולוגיה לאיתור נזילות מים שחובה שכל אינסטלטור ישתמש בה. הסיבה לכך היא שטכנולוגיה זו הוכחה כיעילה במיוחד וכזו המסייעת באיתור נזילות ומקורן בקלות ובפשטות בלי צורך בהריסה כלל.

המצלמה מציגה רמות שונות של טמפרטורה ובמקום הנזילה הטמפרטורות יוצגו בצורה שונה באופן דרסטי, כך שניתן לאתר את מקור הנזילה. שימוש בטכנולוגיה זו מאתרת את התקלה ומקורה במהירות רבה – בין אם מדובר למשל בחסימה של הצנרת או זרימת מים אל מחוצה לה.

שימוש בטכנולוגיה לאיתור נזילות מים הכוללת את איתור הנזילה באמצעות מצלמה טרמית אולי נשמעת יקרה אך ההפך הוא הנכון. טכניקות האיתור הישנות כוללות הרס רב של אזורים ברחבי הבית במטרה לאתר את הנזילה, מה שמוביל לנזק כספי רב. שימוש במצלמה מאתר את מקור הבעיה במהירות ובאופן מדויק כך שאם יש צורך בהרס כלשהו, הוא ממוקד מאוד.

רובוטים

כן, זוהי לא טעות! טכנולוגיה לאיתור נזילות מים משתמשת ברובוטים לאיתור המפגע.

איך זה עובד? האמת היא שזהו לא רובוט כמו שאתם בטח מדמיינים – הרובוט שלנו דומה יותר לנחש עם מצלמה במקום ראש. הנחש המכני זוחל בתוך ואף במעלה הצנרת וסורק ב-360 מעלות את כל הנקודות בהן הוא נמצא. כך, הבעיה לא יכולה להיעלם מעיניו.

ישנם סוגי רובוטים דומים נוספים המסוגלים לתקן את הבעיה מתוך הצנרת בטכנולוגיית אל הרס. התיקון מתבצע על ידי האינסטלטור השולט ברובוט עם ג’ויסטיק ובקר יד המופעלים על ידי אנשי המקצוע המנוסים ביותר.

מצלמת מיני סיב

מצלמת מיני סיב היא טכנולוגיה לאיתור נזילות מים המשתמשת בסיב ארוך ודק עם מצלמה בסופו המסוגל להיכנס אל חורים קטנים כמו למשל חור הניקוז באמבטיה או בכיור ובהשחלתו ושלשולו פנימה ובמורד הצנרת, ניתן לראות מה קורה שם בפנים.

באמצעות מצלמת מיני סיב, בעל המקצוע יכול לזהות את הבעיה ומקורה מבלי שום צורך בהרס מיותר ולהגיע לנקודה הבעייתית בצורה קלה ולהבין די מהר מהי הבעיה ואיך לטפל בה בצורה יעילה ומהירה ככל האפשר.

רחפן

אם אתם גרים בקומה גבוהה בבניין משותף ויש לכם נזילת מים בקיר המגיעה מהתקרה – מהו מקור הנזילה? יכול להיות הגשמים, יכול להיות דוד שהתפוצץ אך אין לכם דרך לדעת בוודאות מהו מקור הבעיה וכיצד לעזאזל המים הגיעו אל הדירה שלכם וגרמו לעובש ורטיבות.

אז מה עושים? במצב כזה, אנו נעלה רחפן לאוויר שיאתר את מקור הבעיה וגם את מסלול המים אל הדירה שלכם – דרך סדקים במבנה או דרך גג הרעפים ההרוס.

בדרך כלל, אלו מקומות שהנגישות אליהם היא קשה עד כמעט בלתי אפשרית כך שיש צורך בטכנולוגיה לאיתור נזילות מים לטובת מציאת ותיקון הבעיה. לכן, טוב שיש רחפן שיכול לסייע לבעל המקצוע לעזור לכם.

כל הטכנולוגיות המתקדמות הללו הן רק חלק קטן מכלי העזר שבהם אנו משתמשים לאיתור נזילות מים. טכנולוגיות אלו הופכות את העבודה של בעל המקצוע לקלה הרבה יותר ואת החיים שלכם לנעימים יותר.

יש לכם נזילות מים בבית? זקוקים לאינסטלטור מקצועי ומנוסה? צרו איתנו קשר עוד היום!

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן