המדריך המלא לאיתור נזילות בשנת 2022

גם אתם מתמודדים עם חשבונות מים נפוחים או קיר רטוב?

במאמר שלפניכם, המדריך המלא לשיטות ולעלויות לאיתור נזילות מים ביתיות.

בדיקת נזילות

נזילה היא אחד מהדברים הכי לא נעימים שיכולים לקרות בבתים שלנו. לא נעים לאף אחד לגלות שהקירות שלו לחים, רטובים, עם עובש או כתם רטיבות על התקרה.

על אחת כמה וכמה כמובן שלא בחורף, כשהבית שלנו צריך להיות מקום בטוח יבש ונוח. השלב הראשון וההכרחי בטיפול בנזילה הוא איתור מקור הנזילה. בעצם, ברגע שהנזילה אותרה ,חצי מהבעיה נפתרה!

לאיתור נזילות פותחו טכנולוגיות מתקדמות רבות, כמו גם כלים וציוד משוכלל, על מנת לאפשר לאינסטלטורים מקצועיים לאתר ולהתמחות בכל הקשור לנזילות החמקמקות ביותר, וכל זאת מבלי לפגוע בקירות וברצפות.

נזילות לא תמיד נגרמות מבעיות איטום בקירות ובתקרות, אלא עלולות להיגרם גם מבעיות בצנרת הבית: נזילות בביוב, צנרת של דוד חשמל או דוד שמש וצנרת אספקת מים, מה שעלול להוביל להגדלת חשבונות המים.

גורמים האפשריים לנזילות מים ביתיות

נזילות בבית יכולות להיגרם משני גורמים עיקריים: בעיות איטום ובעיות אינסטלציה. לרוב, בעיות אינסטלציה קשות לגילוי מכיוון שישנן מערכות אינסטלציה רבות (צנרת) במשקי בית רגילים, ולא תמיד ברור איזה צינור התפוצץ וגרם לנזק או היכן היה החיבור רופף.

המשימה הקשה היא למצוא את הצינור הנכון ולמצוא את הנזילה מבלי לגרום לנזק נוסף מעבר לנזק שכבר נגרם מהקיר, התקרה או הרצפה.

מערכות צנרת שיכולות לזהות נזילות:

צנרת ביוב-

בהרבה מבנים בישראל לצנרת הביוב יש וותק של עשרות שנים, ולכן סימני בלאי יפעלו ויגרמו לסדקים ופיצוצים וכמובן לנזילות. בבנייני דירות, נזילות מתגלות לרוב על תקרת השכן ולא על קיר הבית שבו מקור הפיצוץ. כן, הביוב הישן עלול לגרום צרות לשכנים…

דודי שמש או חשמל-

צינורות של דוד שהתפוצצו או התבלו עם הזמן עלולים לצבור אבנית וחלודה, מה שעלול לגרום לחלחול ולנזילות מהתקרה. במקרה זה, לא רק שהדוד לא יחמם כל כך את המים, גם התקרה תתחיל להתקלף.

צינור אספקת מים-

הצינור המוביל מים לברזים בבית, למכונת כביסה, לשירותים, למכשיר התמי4 וכו’ בבית. זהו צינור נסתר שעובר דרך קירות רבים בבית ולכן הוא אחד הצינורות החשובים ביותר. אם מקור הנזילה הוא באמת בצינור מים, תיקון נקודתי זה יכול גם להגיע לעלויות של ארבע ספרות.

מהן הסכנות של נזילת מים בבית?

הנזק שנגרם כתוצאה מנזילה יכול לעזור לנו לזהות את הנזילה והוא הסימן הראשון לבעיה בצנרת. כל סוג של נזילת מים עלולה לגרום לקירות או לתקרה להירטב, מה שעלול לגרום לעובש וקילוף של הקירות. רטיבות ועובש על הקירות עלולים להזיק לבריאות, והם גם ממש לא מושכים מבחינה ויזואלית ונראים כמו כתמים שחורים. רטיבות ונזילות בצנרת הביוב עלולות לגרום להתרוממות הרצפה ולרטיבות בחלק התחתון של הקיר.

עובש ולחות

בעיה נוספת שגורמת נזילת מים היא עליה בחשבונות המים, הנגרמת כתוצאה מנזילות מתמשכות של צנרת אספקת מים. לא רק זאת, אם ביוב של בניין דירות דולף, קיימת סכנה לא נעימה בקרב השכנים, כי עלולה להופיע רטיבות בתקרת הדירה.

איך לאתר את הנזילה?

איתור הנזילות מתחלק לשני קשיים לפי מקור הנזילה: אם מקור הנזילה הוא בעיית איטום יש לאתר את בעיות האיטום והסדקים בקירות החיצוניים והפנימיים של הבית, ככלל, בעיית האיטום. יימצא מהר יחסית בגלל הלחות והלחות קיים קשר ישיר בין הקיר למיקום הסדק.

עם זאת, אם מקור הנזילה נמצא באחת ממערכות הצנרת, יהיה קשה יותר לאתר את הנזילה, במיוחד כאשר הצנרת היא צינור נסתר. מערכת הביוב ומערכת אספקת המים הן שתי מערכות צנרת סמויות. המשמעות היא שהם נמצאים בתוך הקירות או מתחת לרצפת הבית, ולכן קשה לקבוע את המיקום המדויק והספציפי של הנזילה, כלומר הצנרת הנוזלת, התקלה, או האזור השבור אשר גרמה לנזילה. המים הדולפים מאותו צינור יכולים להצטבר רחוק ממנו והם דולפים מזה זמן מה. לכן כדאי להבין שלא תמיד יש קשר ישיר בין מיקום הרטיבות בקיר למיקום הנזילה.

טכנולוגיית מתקדמות לאיתור נזילות

בדיקת נזילות ללא הרס – האם יש חיה כזו?

איך לאתר את הנזילה מבלי לפגוע בקיר או לשבור את הרצפה?

צינור נסתר הממוקם בקיר הפנימי של הבית מצריך פתרון מורכב לאיתור הנזילה מבלי לפגוע בקירות או להרים מהמורות בדרך. מסיבה זו, הומצאו שלוש טכנולוגיות עיקריות כדי לפתור את בעיית איתור הנזילות:

איתור נזילות בגז-

אחת השיטות החכמות לגילוי נזילות היא שימוש בחיישן גז כדי לזהות נזילות. ראשית, אינסטלטור מקצועי ינקז את המים מהצינור. לאחר שהמים בצנרת מתרוקנים, הוא מחדיר לתוכו גז תערובת מיוחד. ברגע שהצינור מלא בגז, האינסטלטור מזיז את חיישן הגז החוצה לאורך הצינור. באזורים בהם יש סדקים, פיצוצים או חיבורי צנרת רופפים בצנרת, חיישן הגז יזהה את דליפת הגז ויזהיר על המיקום המדויק. שיטה זו מתאימה במיוחד לצינורות ביוב שהם בדרך כלל מתחת לאדמה ולא בקירות. חיישן הגז יכול לזהות דליפות גז גם במקומות עמוקים.

איתור נזילות במצלמה תרמית-

מצלמות תרמיות עושות שימוש בטכנולוגיית אינפרא אדום כדי לזהות הפרשי טמפרטורה ובכדי לאתר את מקור הדליפות בצורה מדויקת, יעילה ומהירה. המצלמה סורקת את הסביבה ומוציאה תמונה שצבעה מעיד על הפרש הטמפרטורה. אינסטלטורים מקצועיים שהוכשרו בשימוש במצלמות הדמיה תרמית מזהים בתמונות כי מצלמות ההדמיה התרמיות יחלצו דפוסים של מראה הנזילה על סמך הפרש הצבעים בין הסביבה למים. בשלב מסוים ניתן לראות את המים זורמים מהצינור ומצטברים בנקודה מסוימת. לכן ניתן לשבור את הרצפה באופן מדויק, או לשבור את הקיר ולתקן את הצינור נקודתי ובאופן כירורגי.

איתור נזילות של מערכת שמע/ אקוסטי-

אם אתה חושד בנזילה תת קרקעית, אתה יכול לבחור להשתמש במערכת שמע אקוסטית כדי לאתר את הנזילה. מערכת השמע יכולה לבודד את רעש זרימת המים מהרעש הסביבתי, כדי לאתר את האזור המדויק של הדליפה התת-קרקעית. מערכת השמע המשמשת לאיתור נזילות היא מערכת המשמשת בעיקר בשטחים פתוחים כמו חצרות, מדשאות ואפילו רחובות.

איתור נזילות – עצות וטיפים

ניתן לבצע בדיקות לאימות חשד לנזילות- וזאת לפני הזמנת אינסטלטור, תוכלו לבדוק בעצמכם את נזילות צנרת המים.  אחת הדרכים היא לבצע מבחן מאמץ:

סגור את הברז של השירותים.

יש לוודא שאף אחד בבית לא פתח את הברז בבית!

במקביל לסגור את הברז הראשי של שעון המים.

חמש דקות לאחר מכן, יש לפתוח את הברז הראשי ולבדוק- אם השעון מתקתק, יש דליפת לחץ והצינור עלול להתפוצץ. אם השעון לא מסתובב, ייתכן שיש מקור אחר של לחות.

מאתר נזילות מקצועי

איך מוצאים את בעל המקצוע המתאים לאיתור הנזילה? כדי לתקן נזילה בצנרת יש צורך באינסטלטור מקצועי, אך לא כל האינסטלטורים מומחים באיתור נזילות. מומחי בדיקת נזילות משתמשים ברוב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כדי למצוא את מקור הנזילה מבלי להרוס או לפגוע בנכס.

מחפשים מאתר נזילות מקצועי, שגם יתקן בסיום האיתור?

חייגו עכשיו לייעוץ ולתיאום או שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן