בדיקת נזילות מים – איך באמת עושים זאת?

בדיקת נזילות מים – איך באמת עושים זאת?

בדיקת נזילות מים היא כלל הנראה הבדיקה השכיחה ביותר שלקוחות מזמינים ממאתרי נזילות ויש סיבה טובה לכך – טרם התיקון שצריך לפעמים לקחת רגע ולחשוב האם הוא נחוץ ממש ברגע זה? (כן! אל תשחקו עם נזילות מים), והאם מאתר הנזילות הספציפי הזה הוא האינסטלטור המתאים לעבודה? עליכם להבין מה בכלל מאתר נזילות עושה כדי למצוא את הנזילה.

לשם כך, הרמנו את הכפפה, הפשלנו את השרוולים וישבנו עם משה לראיון קצר כדי שיסביר לנו איך מבצעים בדיקת נזילות מים ממש כמו שצריך.

הנה מה שהיה לו להגיד.

 

בדיקה ויזואלית

ממש כמו שהרופא קודם מסתכל עליכם כשאתם מגיעים אליו כשאתם חולים, מאתר הנזילות קודם כל מעיף מבט ברחבי החדר כדי לנסות ולזהות סימנים ויזואליים המעידים על נזילה שאתם אולי לא ראיתם.

“כתמים שחורים, כתמי מים, עובש ואפילו ריח לא נעים יכולים להעיד על הימצאותה של נזילה בצנרת הבית שלכם” אומר משה, “במידה ומאתר הנזילות מצא אפילו אחד מבין הסימנים הללו – אתם עשויים להיות בבעיה גדולה וכדאי מאוד לטפל בבעיה במהירות האפשרית”.

 

בדיקה באמצעות מצלמה טרמית

מצלמה טרמית היא אחת מהחברות הקרובות ביותר של מאתר הנזילות ולכל מקום שהוא הולך כדי לבצע בדיקת נזילות מים – המצלמה הטרמית באה יחד איתו.

משה מספר על חברתו הטובה: “אני לא זז לשום מקום בלי המצלמה הטרמית ובטח שלא מתחיל בבדיקת איתור נזילות בלעדיה. היא הופכת את החיים שלי ואת העבודה שלי להרבה, אבל הרבה יותר קלים. המצלמה בעצם מעידה על שינויי טמפרטורה קיצוניים ובנקודה שהיא מתריעה לי על שינוי טמפרטורה קיצוני – אני מבין שבנקודה הזו קיימת הנזילה”.

 

איתור נזילת מים בעזרת שעון לחץ

שעון הלחץ נותן לנו אינדיקציה על רמת לחץ המים בצנרת.

“מה שבעצם עושים, זה לחבר את שעון הלחץ אל צנרת המים ובודקים את לחץ המים” מספר משה. “אם אנו וקיימת ירידה חדה בלחץ המים, השעון מיד מתריע לנו וכך נבין שישנה נזילת מים מסוימת. שעון הלחץ, לעומת המצלמה הטרמית, רק מעיד על קיומה של נזילה בצנרת אך לא מציין באיזו נקודה ברחבי הבית נמצא מקורה של הנזילה. זהו כלי בסיסי אך חשוב במיוחד”.

 

בדיקת נזילות מים באמצעות מצלמת סיב

מצלמת סיב היא מצלמה קטנה שיכולה להשתחל במקומות צרים ומטרתה היא לספק למאתר הנזילות תמונה על המרחש בפנים הצנרת.

 

“בעזרת הכלים הקודמים עליהם דיברנו יכולנו לגלות האם בכלל קיימת נזילה ואיפה נקודת המוצא שלה. באמצעות מצלמת הסיב, נוכל להגיע אל הנקודה ולקבל תמונה ברורה יותר על מקור הנזילה – האם היא נוצרה בשל חור בצינור? או כי ישנו עצם זר שחוסם את הדרך והמים פשוט חיפשו דרך יציאה חדשה? או אולי בגלל איזה שורש עץ שחדר דרך הצנרת?”. לא משנה מה גרם לנזילה, מצלמת הסיב תעזור לנו לאתר את הגורם ובזכותה אנו יכולים להעלות פתרון מתאים למצב”.

בדיקה במקומות גבוהים באמצעות רחפן

כן, גם בכלים האלו נעזר מאתר נזילות והרחפן הוא כלי חשוב מאוד.

“לפעמים הנזילות מגיעות מדודי שמש או בשל צנרת הנמצאת על גגות בניין או מקומות גבוהים אחרים והרחפן עוזר לנו להבין מאיפה הנזילה מגיעה” מעיד משה על חשיבותו של הרחפן.

“לעלות על גגות שהם בדרך כלל מקומות צרים וצפופים לאדם עם תיק כלים, זה לעיתים מסובך ומבט ממעוף הציפור בהחלט עוזר”.

לסיכום

למאתר הנזילות ישנם כלים רבים העוזרים לביצוע אפקטיבי של בדיקת נזילות מים, בין אם בפנים הבית או מחוצה לו ועכשיו, לאחר שהכרתם אותם, אתם יודעים מה כל אחד ואחד מהם עושה ואתם יכולים להבין מהי הדרך הנכונה לביצוע בדיקת נזילות מים.

במידה ואתם בעצמכם ביצעתם בדיקה ויזואלית וראיתם את אחד הסימנים המתריעים על נזילת מים בבית שלכם, אל תהססו והתקשרו מיד למשה שליו – איתור נזילות.

לחצו כאן וצרו איתנו קשר.

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן