איתור נזילות עם מכשיר אקוסטי

כיצד ניתן לזהות אם ישנה נזילה?

רבים מאתנו מכירים את המצב המרגיז הזה. כתמים החלו להופיע ולהתפשט על הקירות, וההבנה שמדובר בנזילה החלה לחלחל…

לפעמים זה לא קיר אלא ארון, לפעמים זה לא כתם אלא צבע מתקלף, או אפילו סתם ריח רע. כך או כך, אתה תבין שיש נזילה באחד הצינורות בבית שלך.

אז אין ספק שנזילה בצנרת יכולה להיות דבר רע מאוד ולכן חשוב לאתר אותה ולטפל בה בהקדם האפשרי.

הסיבה השכיחה ביותר לנזילות היא פגיעה ישירה בצנרת, לעיתים עם חפצים קטנים כמו מסמרים או פטישים ולעיתים בכלים גדולים יותר כמו מקדחות וכלים גדולים במהלך שיפוצים.

עם זאת, לעיתים נוצרת נזילה עקב עייפות החומר (מה שנקרא בלאי סביר), ואז היא מתחילה לרוב במפגש או בחיבור בין שני צינורות או יותר. דליפות כאלה מתחילות בדרך כלל בנקודה מסוכנת מאוד וקשה יותר להתגבר עליהן בזמן.

כמובן שהנזילה לא חייבת להיות בצנרת בבית. זו יכולה להיות מערכת ניקוז המותקנת בגינה, או שיתכן שהנזילה היא בצינור הנמשך מהבית עצמו. כך או כך, אנשים צריכים להבין איך להתמודד עם המצב הזה.

מה הנזקים שנגרמים מנזילות?

בנוסף לכך שנזילה היא בהחלט לא טיפול נעים, יכול להיות חשוב מאוד להבין את ההשלכות של נזילה כזו על מנת להבין את הצורך לפתור אותה במהירות האפשרית. נזילה עלולה להוביל למגוון רחב של בעיות, החל מנזק לקירות, רכוש, אורוזיה ועד לנזק בריאותי לבני הבית כאשר מתחילות פטריות ועובש לצוץ ברחבי הבית.

כיוון שנזילות נוטות להתפשט במהירות, חשוב לאתר מוקדם את מקור הנזילה ולהאיץ את הטיפול בבעיה כדי להגיע לפתרון בהקדם האפשרי ולמנוע את התפשטות הנזק.

לכן כאשר ישנו חשד ראשוני לנזילה, מומלץ מאוד להזמין איש מקצוע מנוסה שיוכל לאתר את מקור הנזילה בצנרת ולדעת מה צריך לעשות כדי לטפל ולתקן אותה במקור. לשם כך היא תפעל בשני שלבים, לרבות איתור מקור הנזילה המדויק ותיקון הצינור עצמו באופן מקומי.

איך התהליך הזה עובד?

קודם כל, אתה לא רוצה להרוס קיר שלם בבית שלך רק כדי למצוא את הנזילה. הנקודה שבה רואים את הרטיבות היא לא בהכרח הנקודה שבה התחילה הנזילה, אלא הנקודה שבה המים מצטברים. מאתר נזילות מוסמך בוחר את השיטה המתאימה מבין הכלים הטכניים השונים העומדים לרשותו וקובע באמצעותה את מיקומו המדויק של הנזק בצנרת ומקור הנזילה בצנרת.

מתי אנו משתמשים בציוד שמע (אקוסטיקה)?

לעיתים לא ניתן לאתר נזילות באמצעות מצלמה טרמית עקב טמפרטורת הסביבה של הנזילה ויש להשתמש באמצעים נוספים כמו מערכות אקוסטיות לאיתור נזילות תת קרקעיות כאשר הבעיה היא בעיקר בצנרת תת קרקעית, בחצרות, בכניסות לבתים ובשטחים פתוחים.

איך נדע שהנזילה לא נמצאת בבית?

הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לכבות את הברז הראשי שמכניס מים לבית ולהשאיר את המתג הראשי דולק, אם השעון (המתג הראשי) המראה את זרימת המים עדיין מסתובב, יש זרימת מים, אז יש נזילה בין השעון הראשי ומתג הכניסה.

מהו תהליך השימוש בציוד אקוסטי לאיתור נזילות?

המים העוברים בצינורות מייצרים גלי קול עם זרימת המים. למערכת האקוסטית מגבר רגיש במיוחד המזהה גלי קול בדציבלים גבוהים במיוחד. בתהליך איתור נזילה בצנרת, גלאי הנזילה עוקב אחר תוואי הצינור באמצעות אוזניות המחוברות למיקרופון המקשיב לקול שהוא קולט מהצינור, כך שכאשר הצינור מתקלקל, מים נכנסים וזורמים החוצה מתחת. לחץ יוצר גל קול חזק.

המכשיר ממיר את גלי הקול המתקבלים מהצינור למספרים (דציבלים), ככל שנתקרב לאזור הדליפה יעלה המונה הדיגיטלי (דציבלים) ונוכל לאבחן ולאתר את מקור הנזילה בצורה מדויקת ופרטנית. בעבר נזילות מחוץ לבית דרשו החלפת כל המערכת מהברז הראשי ועד למים הנכנסים לבית, כיום בעזרת טכנולוגיה מתקדמת ניתן לחסוך כסף רב, זמן מלחיץ ועבודה רבה.

אנו משתמשים במגוון אמצעים טכניים וידע בתחום הבנייה לאיתור מיקום התקלה המדויק ואנו נספק לכם דו”ח איתור מסודר עם פתרונות והצעות לפתרון הבעיה. אנו מבצעים איתור נזילות בבית ובחצר וכוללים בדיקות ביתיות מקיפות.

ליעוץ טלפוני ללא עלות חייגו בלחיצה כאן או שלחו הודעה ונחזור אליכם בהקדם.

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן