מתי מבצעים איתור נזילות מים בקיר?

נזילות מים בקיר עלולות להוות בעיה רצינית, ואולי מציאתן ואיתור הכשל אינו פשוט כמו שזה נראה.

כדי לאבחן דליפת מים בקיר, ראשית עליך לבדוק אם יש נזילות בצנרת. אם לא נמצאו דליפות, עליך לבדוק כל מקורות מים אפשריים. לאחר מכן, עליך לבדוק את הקירות לאיתור כתמים רטובים או שינוי צבע כדי לברר אם יש נזילה.

חלק זה של המאמר יתמקד בכמה מהגורמים השכיחים ביותר לדליפות מים בבניין.

כאשר מים דולפים מצינור, הם בדרך כלל נאספים במרזב. אם זה לא קורה, אז ייתכן שיש נזילה בקיר הבית. זה יכול להיות בגלל אינסטלציה לא תקינה, איטום לא תקין סביב צינורות, סדקים בקרמיקה. אינסטלטור ומחה לאיתור נזילות מים בקיר יכול לסייע בזיהוי ותיקון בעיות אלו.

נזילות יופיעו לעיתים קרובות באמצעות רטיבות מוגזמת בצד אחד של הקיר או התקרה עקב עיבוי הנגרם על ידי אוויר לח וחם המפגש עם משטחים יבשים קרים. אינדיקציות אחרות יכולות לכלול עקבות רטובים על שטיחים מקיר לקיר, רטיבות על לוחות בסיס ושינוי צבע של קירות ותקרות שבהם

ישנן סיבות רבות לכך שדליפות מים עלולות לקרות. הסיבה השכיחה ביותר היא שהצינורות בבית אינם מותקנים כראוי. הסיבה השנייה הנפוצה ביותר היא שהצינורות נפגעו עקב גיל או התקנה לקויה. הצינורות עלולים להינזק גם מחימום והפרשי טמפרטורה גבוהים, קירור ואביזרי אינסטלציה. אחת הסיבות הנוספות לדליפת מים בקיר נובעת ממרכיב פגום או איטום במערכת האינסטלציה בבית, כגון סיבוב צינור, פלטת כיסוי שסתום או מפרק צינור שחור.

איך מבצעים איתור נזילות מים בקיר?

הדרך הקלה ביותר לברר זאת היא באמצעות חתיכת גיר וצייר את קווי המתאר של האזור שעליך לבדוק. זה יעזור להדגיש אם יש לחות או רטיבות. אתה יכול גם להשתמש במים ותרסיס צבעי מאכל כדי לדמות את זרימת המים ולראות לאן הוא מסתיים על הקיר שלך. השלב האחרון הוא לשים כמה טיפות סבון כלים על האזורים הרטובים ולראות אם הם מקציפים.

 

ישנן כמה דרכים שונות למצוא נזילת מים נסתרת בקיר. אם אינך יכול למצוא את הדליפה על ידי הסתכלות מסביב, נסה את השיטות הבאות:

-צייר עיגול רטוב על קיר הגבס.

-הפעל מים מהכיור או מהאמבטיה ותן להם לטפטף לתוך העיגול הזה.

-הכניסו מעט צבע מאכל למים וצפו לשינויי צבע על קיר הגבס.

-דליפות במערכת האינסטלציה שכיחות מאוד. מד המים של הבית שלנו יכול לעזור לנו לברר אם יש נזילה.

כאשר אנו מפעילים את הברז שלנו, האם המונה מתחיל לפעול? אם כן, סביר להניח שיש נזילה איפשהו במערכת האינסטלציה שלנו.

יש גם דרכים אחרות לאיתור נזילות כמו בדיקת נקודות רטובות על הקרקע או האזנה לקולות מים המגיעים מהצינורות.

בעצם, מטרת מאמר זה היא לתת לבעלי בתים מושג על השיטות הנפוצות ביותר לאיתור נזילות מים נסתרות בקיר.

– בדוק את פנים הבית שלך לאיתור כתמי מים, מה שעלול להצביע על דליפה חיצונית ליד הבסיס.

– בדוק את פנים הבית שלך על רטיבות או שינוי צבע על צינורות, לוחות בסיס או תפרי קיר גבס שעלולים להצביע על דליפה.

– סגור את כל הברזים ובדוק אם יש נזילות מתחת לכיורים ושירותים.

– בדוק את כל אביזרי הצינורות, המפרקים והחיבורים לאיתור סימני לחות.

– הדביקו פיסת ניילון על כל אזורים דולפים שזוהו במשך הלילה כדי לראות אם מים מחלחלים. אם כן, בדוק את האזור היטב כדי לזהות מהיכן נובעת הנזילה.

דליפות מים עלולות לגרום נזק רב לבית, אך קשה לדעת מתי יש לך אחת או כיצד למצוא אותה. הדרך הטובה ביותר לאתר נזילת מים מוסתרת בקיר היא על ידי ביצוע השלבים הבאים:

1. האזינו: האזינו לכל רעשי טפטוף המגיעים מהקירות. אם אתה שומע משהו, יכול להיות שיש בעיה עם הצינורות או תנור החימום. בדוק את האזור אם יש בריכות מים ונזילות על התקרה או הרצפה.

2. בדוק: מישהו צריך לדפוק חזק על הקירות ולהקשיב לצלילים חלולים שלא אמורים להיות שם אם כל הצנרת תקינה. זה יכול להצביע על כך שיש נזילה בצינור שלך או שהבידוד שלך זקוק לתשומת לב. אתה יכול גם לבדוק אם יש כתמים רטובים, כתמים וחלודה

דליפת מים היא בעיה גדולה שכל בעל בית צריך לטפל בה. נזילות עלולות להוביל לנזקים ולעלות תיקונים משמעותיים, שלא לדבר על אי הנוחות של הצורך להתמודד עם רצפות וקירות לחים. דליפות אלו עשויות להיות קשות לאיתור מכיוון שהן לא תמיד עלולות לגרום לנזק גלוי כמו כתמי מים על פני הקיר.

איך מתקנים נזילת מים סמויה בקיר?

תיקון נזילת מים נסתרת בקיר היא משימה לא פשוטה. זה דורש זמן, סבלנות ומיומנויות. ישנן דרכים רבות לפתור בעיה זו אך עדיף להתייעץ עם מומחה לפני שתנסה לבצע את העבודה בעצמך.

זה יכול להיות מאוד קשה לזהות דליפות מים החבויות בקירות מכיוון שבדרך כלל אין סימנים של דליפה לרשות בעלי בתים. כמה מומחים ממליצים לבדוק אם יש רטיבות או רטיבות בבית, במיוחד מתחת לכיורים, מדיחי כלים ומכונות כביסה, כמו גם רמות לחות גבוהות בתוך הבית.

כדי לברר אם יש נזילת מים בבית שלך, עליך לזכור את הנקודות הבאות:

– בדוק את כל הצינורות והמפרקים לאיתור סימנים של כתמי מים, בועות או חלודה.

– אם יש לך משאבת מים, ודא שהיא פועלת.

– חפש סימני לחות על הקרקע ליד הבסיס.

– שימו לב לעיבוי או לחות בתקרות או בקירות ליד גופי אינסטלציה.

כאשר אינך בטוח מהיכן המים מגיעים, קשה לדעת כיצד לתקן אותם. עם זאת, אם תוכל למצוא את הדליפה ולזהות את מקורו, תוכל לתקן את הבעיה ולמנוע ממנה להתרחש שוב.

שלב 1: מים מזוהים לעתים קרובות על ידי אזור רטוב או לח על הרצפה או הקירות.

שלב 2: כבה את כל מקורות המים בבית כמו כיורים ושירותים למשך 10 דקות.

שלב 3: אם אין מים לאחר 10 דקות, הפעל אותם פעם אחר פעם והמתן 5 דקות לפני שתפעיל עוד אחד, עד שתמצא את מקור הנזילה.

שלב 4: כאשר מצאת את מקור הנזילה, כבה את הברז או השסתום מיד!

נתקלת במצב כזה? חייג עכשיו וקבל ייעוץ טלפוני ראשוני ללא עלות, ואנו נגיע לאתר ולטפל בכשל.

5/5 - (1 vote)

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן