איתור נזילות יצאת צדיק

עולם האינסטלציה ואיתור הנזילות עשוי לחבר אתכם למגוון רחב של עסקים ולמגוון רחב של מחירים. במצבים אלו החליט “יצאת צדיק” לכתוב עבורך כמה טיפים, אותם ניתן לך בסקירת 2022.

כשאנחנו מדברים על נזילות מים, קירות לחים וכתמי עובש מסוגים שונים – זה מתחיל לרוב במקום קטן ותמים בקיר או בתקרה של הבית. לא התרגלתי לקחת את זה ברצינות בהתחלה, בדרך כלל כי המסקנה הראשונית הייתה שזה לכלוך אקראי. הימנעות מהסתכלות עם העיניים לא עוזרת במקרה הזה, למרבה הצער מה שמתחיל כנקודה קטנה בדרך כלל הופך לכתם כהה וגדל מיום ליום. מים הם טרנסצנדנטיים להפליא ואינם נחים לרגע. הנקודות הקטנות של היום גדלות וגדלות מיום ליום.

למה כדאי לשים לב?

וריאציות בצבע הקיר – גם עם עין לא מקצועית, קל להבחין בין קירות רטובים לקירות יבשים. דברים נוספים שצריכים למשוך את תשומת ליבנו הם: סימני רטיבות מעל שטח הפנל, המלווים לרוב בקילוף צבע; שינויים בצבע הרצפה ונפיחות באזורים מסוימים בקירות או בתקרה של הדירה.

לרוב, הגוון השולט בכתמים רטובים ובדליפות הוא חום ומגיע במגוון גוונים. לפעמים לא ישים לב לשום דבר בדירה שלכם, ושכן ה”מזל” שלכם יבחין בכתמי מים על תקרת הסלון.

דליפות הן אחד האויבים המסוכנים ביותר של כל מבנה קיים. זיהוי נכון ומהיר של נזילות יחסוך לנו הרבה זמן, כסף ועוגמת נפש.

מקורות דליפה אפשריים:

• חיפויי קירות לא מתאימים –

קיים תקן ברור לחיפוי קירות. אחרי שיורד גשם, הכיסוי לא איכותי יפתיע אתכם. חשוב מאוד לבחור אנשי מקצוע אמינים המשתמשים בחומרים איכותיים.

• לחות ועובש –

נמצא בחדרי אמבטיה. סוגי אדי המים הרבים המצויים באזור עלולים לגרום לקירות להיות לחים. במקרים אלו צביעה איכותית עם צבע סיד או אקרילי תעזור בבעיה. חשוב מאוד להקפיד לא לצבוע את חדר האמבטיה.

• ניקוז לא תקין –

ניקוז לא תקין במסילות חלונות, מרזבים וכדומה עלול לגרום לרטיבות בתוך המבנה. בעל המקצוע המתאים יידע לתכנן מראש את זווית הניקוז הנכונה.

• רטיבות קפילרית –

רטיבות ברצפה עקב פיצוץ צנרת או שימוש רב במים על משטח הרצפה. עם הזמן, מים שמחלחלים מתחת לרצפה יכולים להצטבר לאורך הקירות. לעיתים יש צורך להחליף חול רטוב בחול חדש ולייבש מתחת לרצפה.

• איטום לא מספק –

איטום לא הולם של גגות, מרפסות, בריכות, קירות וכו’ עלול לאפשר לחלחל מי גשמים לתוך הבית. במקרה של גג אטום בצורה גרועה, הפתרון עשוי להיות שימוש למשל בלוחות ביטומן.

• כל מיני נזקי צנרת –

פיצוץ בצנרת, או אפילו נזילה איטית אך מתמדת, עלולים לגרום נזק רב לדירה שלכם ושל השכנים שלכם. במקרה זה יש לאתר מיד את מקור הנזילה ולעצור מיד.

השלכות אפשריות של דליפת מים

ההשלכות הבריאותיות –

קילוף טיח, קירות לחים, טיפות מים נוזליות – כולן יוצרות פטריות ואת העובש והטחב שאנו נושמים. מינים אלו מסוכנים במיוחד לילדים, קשישים ולסובלים מאסטמה, מערכות הסימפונות והנשימה.

השלכות אסתטיות –

כתמים, פיצוצים וקילופים בבית הם חלק מהתסמינים האסתטיים שיכולים להופיע בזמן דליפה (או חודשים לאחר מכן).

השלכות שלמות מבנית –

נזילות מים עלולות להוביל לכשלים בטיחותיים לאורך זמן. עם הזמן שחיקה וחלודה בתוך הקירות עלולה לגרום להחלשת המבנה.

השלכות משפטיות –

דרך טובה לשבור יחסי שכנים טובים היא להתעלם מלחות בקירות או תקרות משותפים. תופעה זו עלולה להוביל ליחסי שכנות גרועים ולמקור לנפו. לתביעות קטנות (וגדולות), לנזקי רכוש רבים.

כסף –

מכל נקודת מבט אפשרית מדובר בהפסד כספי משמעותי.

מה הפתרון?

במקום להתנסות בעבר ולתהות על מקור הנזילה, יש היום אמצעים טכנולוגיים מתקדמים לחסוך נזקים וזמן ולהביא לאיתור כירורגי ממשי של מקור הנזילה.

איתור נזילות באמצעות מצלמות תרמיות ושיטות שונות אחרות יכול לעזור להבין מה קורה בתוך הקיר.

אז שלא תדעו על שום נזילה; עם זאת, אם כבר נתקלתם באחת, פנו לאיש מקצוע מוסמך כמו משה שליו, אשר ברשותו ציוד חדיש וידע מקצועי לפתרון הטוב ביותר. להשאר פרטים לחצו כאן

 

 

5/5 - (1 vote)

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן