איתור נזילות במפעלים, מבני תעשייה או מוסדות

מבנים מוסדיים ותעשייתיים נבנים ברובם על תשתית של צנרת ארוכת טווח ומגיעים בגדלים שונים מצנרת בבתים פרטיים או דירות.

לכן, ישנן שיטות איתור נזילות שונות אשר דורשות מיומנות, ניסיון מדויק ומקצועיות גבוהה. במידה וקיים חשד קל לנזילת מים, מומלץ לבצע בדיקה בהקדם לאיתור הנזילה. ההשלכות של נזילה במבנה תעשייתי הן חמורות ועלולות להיות יקרות מאוד, ולכן יש לפתור את הבעיה במהירות על מנת לחזור לשגרה בהקדם האפשרי.

איתור נזילות במפעלים, מבני תעשייה או מוסדות

תהליך איתור הנזילה שונה ומורכב יותר מאיתור נזילה במבנה פרטי, הוא מצריך איסוף מידע רלוונטי באמצעות פעולות חישוביות, ציוד טכני מתאים לאיתור הנזילה ואנשי מקצוע בעלי הידע והניסיון הנדרשים.

חושדים שיש לכם נזילה? התקשרו למומחה לפני שתתחילו

ישנם צינורות מים רבים במבני תעשייה, ביניהם מערכות ספרינקלרים, מערכות אספקת מים חמים וקרים, ביוב, מערכות אספקת אנרגיה סולארית וכו’. לפיכך, לפני תהליך האיתור, רצוי לדעת את מיקום וצנרת דליפת המים החשודה, ובהתאם למידע שיתקבל יוכל המוצא להשתמש בציוד הרלוונטי לביצוע הערכה ולבצע את הפעולות הנדרשות לאתר את הבעיה ללא נזקים ונזק לרכוש.

אם כך, איזה ציוד נדרש לאיתור נזילות מים במוסדות ומבני תעשייה?

·       איתור תשתיות – מערכת המסוגלת לזהות מסלולי צנרת ואת העומק בו שוכנים צינורות ללא חבלה או חפירה באמצעות שידור גלי רדיו.

 

·       מערכות גז – איתור נזילות מים בגז. מתבצע על ידי מאתר נזילות מוסמך המחדיר גז תערובת ידידותית לסביבה (95% חנקן, 5% חמצן) למערכת הצנרת. למכשירי גז יש חיישנים מיוחדים המזהים נקודות בריכוז גז גבוה.

 

·       מערכת שמע (אקוסטיקה) – איתור מערכות אקוסטיות נעשה על ידי האזנה לצליל המתקבל מהצינורות, כך שכאשר הצינורות נכשלים, המים זורמים החוצה בלחץ גבוה ויוצרים גלי קול חזקים. המכשיר ממיר את גלי הקול המתקבלים מהצינור למספרים (דציבלים), ככל שנתקרב לאזור הדליפה יעלה המונה הדיגיטלי (דציבלים) ונוכל לאבחן ולאתר את מקור הנזילה בצורה מדויקת ופרטנית.

 

·       מצלמות סיב אופטיות – לעיתים קרובות נזילות נגרמות מחיבור שגוי או פגום בניקוז. כדי למקם את המפגע הזה, נשתמש במצלמת סיבים אופטיים עם ראש מסתובב של 360 מעלות שמשדר את פנים הצינור בזמן אמת ונותן לנו מבט פנורמי על שלמות הצינור.

 

איתור נזילות מים במבנים מוסדיים ותעשייתיים היא עניין של מומחים

כפי שמתאר המאמר, תהליך איתור נזילות מים במבנים מוסדיים ותעשייתיים הינו מורכב ודורש ידע וניסיון רב. כשמזמינים בעל מקצוע/חברה לאיתור הבעיה, לא רוצים שהיא תגרום לנזק לציוד או לרכוש בזמן איתור נזילות.

ב”איתור נזילות משה שליו” תקבלו את כל המערכות, הניסיון והציוד הרלוונטיים כדי לספק לך תשובות מדויקות, מקצועיות וספציפיות לשאלות אלו.

הזמינו עכשיו שירות איתור נזילות: חייגו או שלחו הודעה.

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן