איך מאתרים נזילה עם מצלמה טרמית?

איך מאתרים נזילה עם מצלמה טרמית?

מצלמה תרמית פועלת על ידי שימוש בקרני אינפרא אדום רגישות לחום, כך שהן יכולות לזהות הבדלי טמפרטורה באזור מסוים.

בוא נסביר – כדי לזהות נזילות באמצעות מצלמה טרמית צריך קודם כל לחמם את המים בכל הבית. כשהמים חמים, מאתר הנזילות מבצע סריקה באמצעות המצלמה על קירות ורצפת הבית ומחפש נזילות. מצלמה קולטת את טמפרטורת המים בצנרת דרך הקירות והתבליטים ומציגה אותה על המסך בצבעים שונים. במידה והצנרת ניזוקה או נקרעת, מים חמים עלולים לדלוף מהצנרת ולחמם את האזור. ההבדל הזה ניכר במצלמה, כך שהאינסטלטור יכול לאתר היכן זה קורה ולדעת בדיוק היכן צריך לפתוח את הרצפה או הקיר. תהליך איתור נזילה במצלמה טרמית אינו קצר, בדרך כלל אורך עד 3-4 שעות בדירה רגילה.

מתי יש להשתמש במצלמה טרמית?

השימוש הנפוץ ביותר במצלמות הדמיה תרמיות הוא איתור נזילות שמקורן לא ידוע, כגון רטיבות בקירות פנימיים. מצלמות יכולות לאתר צינורות פגומים מבלי לשבור קירות ולהרים מרצפות.

שימוש נוסף הוא לבדיקות לפני קניית בית – אם אתם מחפשים לקנות דירה משומשת העצה שלנו היא להשקיע ולהזמין אינסטלטור שיבצע צילום באמצעות מצלמות תרמיות על קירות ורצפות הבית כדי לוודא שלא יהיו הפתעות. אמנם, זה לא שרות זול (כל המחירים למטה, אל דאגה), אבל זה יעבור לך בראש שקט, ויש לו תמורה מצוינת לכסף.

 

מה החסרונות של צילום טרמי?

• עומק מוגבל – מצלמות תרמיות מזהות הבדלי טמפרטורה בעומק של כמה סנטימטרים, ולכן הן יעילות בבית ולא בחצר או בגינה

• נזילות ביוב – במצבים בהם לא ניתן לחמם מים (בדרך כלל נזילות ביוב, אך לא רק), עלול להיות קשה לאתר נזילות באמצעות הדמיה תרמית. שרברבים רבים הסבירו שהם בטוחים שמדובר בנזילה בביוב, אך הלקוח עדיין התעקש להשתמש במצלמה תרמית, מה שכמובן מיותר במקרה זה. אל תעשה את הטעות הזו.

• משטחי בטון, שיש או עץ? אם הצינורות נמצאים מתחת למשטח מבודד (אם יש לכם למשל חיפוי פרקט או שיש), מצלמה תרמית לא תעזור כי היא לא יכולה לזהות את טמפרטורת המים מתחת לפני השטח.

 

מה המחיר?

אין ספק שמצלמות תרמיות שיפרו פלאים את יכולתם של השרברבים לאתר נזילות, אך גם עלויות העבודה עלו. שימוש בדימוי תרמי לאיתור נזילה יכול לעלות בין 1,200 ל-2,000 שקלים.

 

מצלמה טרמית – טיפים ועצות

אם השקעתם הרבה באיתור נזילות במצלמה טרמית, אתם אמורים לקבל תמורה הוגנת על התשלום. לשם כך, ריכזנו עבורכם כמה עצות חשובות מאוד לפני שתחליטו להשתמש במצלמת הדמיה תרמית:

·      שימוש במצלמה תרמית וקריאה נכונה של התמונות שהיא מעלה דורש ידע ומיומנות רבה ולכן כדאי להזמין אינסטלטור שעובר קורס הדמיה תרמית או מתמחה באיתור נזילות.

·      ודאו מראש שמאתר הנזילות שתבחרו מפיק דו”ח מסודר עם תמונות בדיקה. ייתכן שתזדקק לזה בעתיד כדי לקנות ביטוח או למכור את הדירה שלך.

·      אם איש מקצוע לא יכול למצוא את הנזילה בעזרת מצלמת הדמיה תרמית, הסכימו מראש מה יקרה. מחיר איתור נזילה כולל שימוש בכל האמצעים, לא רק במצלמה, כך שאם המצלם התרמי לא מראה תוצאות והאינסטלטור עובר לציוד איתור נוסף.

איתור נזילות במצלמה תרמית מומלץ באמצעות אינסטלטור

כאשר מחליטים לבחור באיתור נזילות מקצועי, חשוב לפנות לאנשי מקצוע מנוסים וישרים.

מוזמנים לפנות אלינו להתייעצות ראשונית טלפונית ללא עלות.

 

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן