איך למצוא נזילות בבניין רב קומות?

נזילות בבניין רב קומות עשויות לגרום לנזק רב ולתיקון יקר מאוד. חשוב לבדוק אם יש נזילות ולנקוט פעולה מיד אם יתגלו. המאמר הבא יספק סקירה כללית כיצד נגרמות נזילות בבניין רב קומות.

נתחיל מהגג

הגג הוא אחד החלקים החשובים ביותר בבניין רב קומות, ומומלץ לבדוק אותו באופן קבוע בכדי למנוע איתור נזילות.

הנה כמה עצות איך לעשות זאת:

 חפש נזקי מים

אחד הדברים הראשונים שעליכם לבדוק בבדיקת נזילות בגג הוא נזקי מים. זה יכול להיות בצורה של כתמים על התקרה או באזורי הביקורות, או שלוליות מים בפועל. אם אתה רואה נזקים, חשוב לחקור עוד כדי לראות אם יש נזילה פעילה.  במצב בו ראיתם חשש לנזקי מים אל תהססו להזמין מאתר נזילות מקצועי שיאבחן האם אכן ישנה נזילה ואם כן, מהיכן היא.

בדוק את המרזבים וצינורות מי הגשמים

חלק חשוב נוסף בבדיקת הגג לנזילות הוא בדיקת המרזבים וצנרת מי הגשמים. יש לוודא כי אין סתימות במרזבים שעלולות לגרום למים לגבות ולנזול לגג. כמו כן, בדוק את כל החיבורים והגומיות בצינורות מי הגשמים כדי לוודא שאין נזילות.

חשוב לבדוק את הביקורות החיצוניות של הבניין שלכם לאיתור נזילות. אתה יכול לעשות זאת על ידי חיפוש אחר סדקים או רווחים, ציפוי רופף או חסר, וחלונות או דלתות או אטומים לקויים.

חפש סדקים או רווחים

אחת הדרכים לחפש ולמצוא סדקים או רווחים באיטומים שלך היא עם פנס ולסרוק את פני הקיר מלמעלה למטה. חפש כל סדקים שנראים מכניסים אור. כמו כן, בדוק מסביב לחלונות ודלתות כדי לוודא שאין רווחים או אוויר שיכולים להיכנס.

בדוק אם יש ציפוי רופף או חסר

דרך נוספת לבחון נזילות בקירות החיצוניים שלך היא לחפש ציפוי רופף או חסר. זה יכול להיות צבע, טיח, ציפוי או כל סוג אחר של חומר המשמש לכיסוי החלק החיצוני של המבנה. אם אתה רואה אזורים במקום הציפוי רופף או חסר, זה יכול להיות אינדיקציה לדליפה.

בדיקת חלונות ודלתות

דרך נוספת לבחון נזילות בקירות החיצוניים שלך היא לחפש סביב חלונות ודלתות. ודא שכל האטמים חזקים אין רווחים חיצוניים ושם יכולים להיכנס.

בדוק את הביקורות החיצוניות.
חפש סדקים או רווחים.

השתמש בשפכטל או בכל כלי דק אחר כדי לבדוק אם יש סדקים רחבים מ-25 מ״מ. בדוק גם סביב דלתות, חלונות ופתחי אוורור. אם אתה מוצא סדקים, תקן אותם עם איטום מיד.

בדוק אם יש ציפוי רופף או חסר.

אם בחלק החיצוני של הבניין שלך יש צבע, טייח או סוג אחר של ציפוי, ודא שהוא במצב טוב. חפש את כל האזורים שציפוי מתקלף, מתקלף או פגום בדרך אחרת. יש לתקן אזורים אלה בהקדם האפשרי כדי למנוע נזק נוסף.

בדוק חלונות ודלתות.

ודא שכל החלונות והדלתות אטומים ומחוזקים כהלכה. בדוק גם אם יש רווחים סביב הפתחים האלה יכולים לאפשר למים להיכנס לבניין.

בדוק את המרתף או המקלט.
בדוק אם יש נזילות.

בדוק אם יש סימנים לנזקי מים.

בסריקה ויזואלית ניתן לראות האם יש קירות רטובים או מתקלפים או כל סממן לנזקי מים שעלולים לצוץ.

בדוק את דוד המים.

חשוב לבדוק אם יש נזילות במרתף או במקלט, מה שלעיתים קרובה אלוות להיעלם מעיניו ולגרום לנזק משמעותי. כדי לבדוק אם יש נזילות, חפשו כל סימן לנזקי מים, למשל כתמים על ביקורות או תקרות, או כתמים רטובים על הרצפה. אם אתה חושד בנזילה, בדוק את דוד המים לאיטור סימני קורוזיה או נזילות.

סיכום
בדוק את הקירות הפנימיים

חפש סדקים או פערים

בצע סריקה ויזואלית לבדוק האם יש סדקים בקירות או באיטומי הקירות שעלולים להוות סכנה לחלחול מים ולעשיית נזקי מים רבים.

בדוק אם יש ציפוי רופף או חסר

סרוק ויזואלית את החיפוי קירות וראה האם יש מרצפות חסרות או רופפות ולא יושבות טוב.

בדוק חלונות ודלתות

סיכום

הדרך הטובה ביותר לאתר נזילות בבניין רב קומות היא לבדוק את הגג, ביקורות החיצוניים, המרתף או המקלט והצנרת. חפשו מים, סדקים או רווחים, ציפוי רופף או חסר וסימני דליפות. אם אתה מוצא אחד מאלה, חשוב לתקן את הבעיה באופן מיידי כדי למנוע נזק נוסף. מצאתם סימנים לנזילה? פנו עוד היום לאיתור נזילות משה שליו: חייגו אלינו עוד עכשיו או שלחו הודעה עכשיו ונשמח לטפל לכם בנזילות ובנזקי המים!

 

דרג מאמר זה 👉

השאר פרטים וקבל ייעוץ והכוונה:

או חייג עכשיו לייעוץ: 050-6760280

פוסטים אחרונים

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן